PENERANGAN UBM DAN HISBAH KEPADA AHLI BARU PCT

Sunday, September 26, 2010

UBM dengan kerjasama HISBAH PMRAM cawangan Tanta telah dijemput oleh Perubatan cawangan Tanta(PCT) untuk pembentangan tentang peranan dan tanggungjawab kedua-dua unit tersebut bersempena Program Sambutan Mahasiswa-mahasiswi Baru peringkat Perubatan cawangan Tanta.

Pengarah UBM, ustaz Mohd Faizol memulakan slot pembentangan selama 30 minit dengan memperkenalkan peranan sebenar UBM ini diwujudkan. Diikuti dengan pengarah HISBAH, ustaz Zahidi mendedahkan tugas sebenar HISBAH dan etika berkenaan dengannya.

Antara poin penting yang dititikberatkan oleh HISBAH adalah tentang musyrif untuk akhwat yang keluar pada malam hari atas sebab-sebab yang munasabah sahaja seperti mengikuti program persatuan di Bait Izzah. Akhwat perlu mengikuti etika dan jadual musyrif yang ditetapkan oleh HISBAH. 

Program itu berakhir pada jam 10.30 malam di susuli dengan jamuan makan. Pihak UBM dan HISBAH mengucapkan ahlan-wasahlan kepada adik-adik baru daripada perubatan. Semoga kerjasama DPMT dan PCT dalam menjaga bumi Tanta daripada ahlinya melakukan maksiat dapat diatasi.

0 comments:

Post a Comment