2011 Tahun Perubahan

Friday, December 31, 2010

Salam ukhuwah dan selamat menghadapi imtihan yang akan mendatang serta tidak dilupa selamat menyambut tahun baru 2011 kepada semua pelawat blog Hisbah Tanta khususnya, warga Tanta amnya serta mahasiswa-mahasiswi yang berada dibumi Ambia' ini.. 

Kedatangan tahun baru masihi sangat dirasai oleh kita semua disebabkan penggunaannya yang lebih meluas dan lebih biasa, adapun tahun baru Hijrah sudah lepas beberapa hari yang lalu dan tidak dirasai oleh orang-orang yang kurang mengambil tahu tarikh-tarikh penting dalam Islam.
Dengan kedatangan tahun baru ini, Unit Hisbah Tanta telah mengadakan gerak pantauan seluruh kawasan di bumi Tanta ini. Pantauan ini dibuat untuk mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini berlaku ke atas mahasisiwa-mahasiswi di Muhafazah Tanta.

Bertepatan dengan tempoh yang hampir dengan peperiksaan yang akan menjelma ini kami menyeru kepada semua pihak supaya tidak menjadikan sambutan tahun baru ini untuk melakukan maksiat, sesungguhnya orang-yang selalu melakukan perkara yang mendekati zina akan tidak segan melakukan zina.

Bebaskan diri anda dari maksiat, selamat menepuhi peperiksaan yang akan datang, fokus dalam mengulangkaji pelajaran dan bermunajat kepada Allah supaya mendapat kejayaan yang diredhai lagi diberkati.

Semoga Kejayaan Milik Kita Bersama..

Ketua HISBAH PMRAM Cawangan Tanta

0 comments:

Post a Comment