HIDUPKAN HARI JUMAAT DENGAN USRAH

Saturday, November 13, 2010

UBM Tanta meneruskan aktiviti mingguannya dengan memulakan usrah UBM yang melibatkan semua pasangan berkahwin.Hari Jumaat adalah ketetapan daripada PMRAM pusat sendiri supaya menghidupkan usrah dengan nama lainnya muzakarah berkelompok(MB) di seluruh cawangan BKAN mahupun DPM.

Liqo' bermula selepas asar di rumah us Mohamad Anuar Mohamad Kamal di Istad di meriahkan lagi dengan kedatangan pasangan baru iaitu us Sb Islami bersama zaujah yang baru sahaja mendirikan rumahtangga dan baru sampai beberapa hari yang lepas.

Antara pengisiannnya adalah kalam aluan daripada pengarah UBM, us Faizul Endut seterusnya membuka sesi taaruf dengan mengalu-alukan kedatangan pasangan baru dan akhirnya menjemput us Abdullah Fahmi sebagai mengisi dengan mengupas tajuk pengorbanan dan amalan bulan Zulhijjah.

Dalam ucapan, beliau mengatakan bahawa kita perlu berkorban masa, tenaga, wang ringgit dan juga jiwa-raga untuk agama dan di antara amalan dalam bulan Zulhijjah adalah pada 10 Zulhijjah menyembelih binatang ternak semata-mata kerana Allah taala sahaja bukan kerana manusia.

Majlis diakhiri dengan taklifan untuk minggu depan dan jamuan makan yang disediakan oleh us Anuar dan keluarga.Semoga diberkati rezeki ustaz sekeluarga.

0 comments:

Post a Comment