Penerangan HISBAH kali ke-2 kepada ahli PCT

Monday, November 1, 2010

Perubatan Cawangan Tanta sekali lagi menjemput wakil HISBAH untuk membentangkan berkenaan unit HISBAH bersempena progam Tautan Mahabah PCT '10. Penerangan itu dibentangkan sendiri oleh pengarah HISBAH PMRAM Cawangan Tanta, ustaz Zahidi Mat Noh.

Banyak perkara yang disentuh oleh beliau antaranya berkaitan dengan musyrif. Setiap akhwat yang keluar pada waktu malam perlu kepada musyrif dan musyrif ini adalah dikalangan mereka yang dilantik oleh unih HISBAH sendiri.Itupun bagi akhwat yang betul-betul berkeperluan untuk keluar malam seperti sakit atau datang ke Bait Izzah untuk program PCT.

Antara lainnya lagi beliau memperingatkan tentang berjaga-jaga dengan orang arab apabila berurusan supaya tidak tertipu ataupun orang arab tidak mengambil kesempatan ke atas ahli DPMT mahupun PCT di bumi Tanta ini.

Agenda itu diakhiri oleh ucapan pengerusi DPMT, al-fadhil ustaz Sulaiman Ismail membentangkan tentang bab keselamatan di Mesir ini. Semoga program yang sebegitu meriah ini dirancang untuk adik-adik warga Perubatan di Tanta dapat menyatukan ahli PCT yang bertemakan SATU HATI SATU PCT.

0 comments:

Post a Comment